Jakie możliwości stwarzają etykiety samoprzylepne?

Udostępnij

Jak sprawić, aby klient szybko znalazł oferowany przez nas produkt, a następnie równie szybko zdecydował się na skorzystanie właśnie z niego? Choć mamy do czynienia z pytaniem, na które zwykle nie ma jednej tylko odpowiedzi, z pewnością nie można nie zgodzić się z tym, że etykiety samoprzylepne mogą w istotny sposób ułatwić nam realizację tego zadania. Z całą pewnością też wykorzystując nieodpowiednie naklejki możemy doprowadzić do poważnych strat, tak o charakterze finansowym, jak i wizerunkowym. Czas więc zastanowić się nad tym, jak duży potencjał kryje się w tym niewielkim rozwiązaniu, a następnie – jak go wykorzystać.

Jakie etykiety samoprzylepne spotykamy najczęściej?

Drukarki etykiet samoprzylepnych oraz firmy odpowiadające za ich druk na nasze zamówienie, odznaczają się coraz większą elastycznością. W praktyce oznacza to, że tylko od nas zależy to, na jaki kształt naklejek się zdecydujemy. Choć jednak dostępnych jest wiele opcji, nie można nie zauważyć tego, że to prostokątne etykiety samoprzylepne cieszą się największą popularnością. Są najtańsze wówczas, gdy naszym celem są masowe wydruki, pozwalają przy tym na umieszczenie na nich największej ilości informacji. Prostokątny kształt nie ogranicza przy tym kreatywności. Przeciwnie, pozwala jej zaistnieć dając przestrzeń, która niczego  nie narzuca. To właśnie tego rodzaju etykiety pojawiają się na butelkach, są wykorzystywane jako przywieszki i stosowane jako metki. Pełnią funkcję informacyjną, sprawdzają się jednak równie dobrze, gdy chcemy podnieść poziom identyfikacji z marką.

Po co nam etykiety samoprzylepne?

Zakup drukarki do etykiet wiąże się ze sporym kosztem, nic więc dziwnego, że często pojawia się pytanie o to, po co w ogóle jest nam tego rodzaju rozwiązanie? Warto więc zwrócić uwagę na to, że samoprzylepne naklejki mają do zrealizowania wiele funkcji, z których wywiązują się wzorowo. Czasem dominuje jedna z nich, czasem zaś kilka ma tak samo duże znaczenie.

Najważniejszą niezmiennie wydaje się funkcja marketingowa. Etykiety mówią potencjalnym kupującym, z jakim produktem ma on do czynienia, a jednocześnie sprawiają, że jawi się on nam jako bardziej atrakcyjny. Nie mniej ważna wydaje się jednak również funkcja informacyjna, to właśnie na naklejce pojawiają się bowiem dane pozwalające na zidentyfikowanie produktu i uzyskanie odpowiedzi na pytanie o to, jakie jest jego przeznaczenie. Nie można zapominać też o tym, że niekiedy etykieta jest ważniejsza nawet niż sam produkt. W wielu branżach podobieństwo do siebie poszczególnych rozwiązań jest tak duże, że dla klienta nie ma przesadnie dużego znaczenia to, na jaki produkt się zdecyduje. A jednak ciekawie zaprojektowana etykieta samoprzylepna może sprawić, że przypadnie mu do gustu właśnie to rozwiązanie, które my chcemy mu zaproponować.

Jak znaleźć idealną etykietę samoprzylepną?

Gdy mówimy o funkcjach, jakie mogą spełniać etykiety samoprzylepne zakładamy, że w naszym posiadaniu znajdą się najlepsze z nich. Aby jednak tak się stało, musimy mieć na uwadze kilka kwestii. Najważniejsze z nich to:

- wielkość i kształt etykiety,

- kolor nadruku i tła,

- jakość materiału z jakiego wykonana jest etykieta.

Co warte podkreślenia, trudno mówić o uniwersalnych zaleceniach, które będą się sprawdzać bez względu na okoliczności. Nie ma idealnego kształtu etykiety, trudno też mówić o materiale lepszym niż inne. Kluczowe znaczenie mają indywidualne potrzeby zamawiającego, bez ich poznania trudno mówić więc o zakupie, który będzie satysfakcjonował. Na szczęście, osoby szukające etykiet idealnych nie są pozbawione wsparcia i mogą liczyć na nie choćby w samych drukarniach. 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz